10-09-2012

Tribuna de la Fundació (setembre 2012)

Deixar-se de romanços.

Som a punt de viure un dels moments històrics per a la nostra nació més punyents de les darreres dècades en un acte massiu de demostració de força de tot un poble que exigeix viure en llibertat i emergir novament a la història com una nació independent. Ens trobem enmig d’una cruïlla i, col·lectivament, a punt de prendre grans decisions. Molts som conscients que ens trobem en un punt de no retorn i ja marxem envers la nostra anhelada llibertat i independència. Ara bé, el camí que encara haurem de recórrer, certament, no serà fàcil. Qui així us ho afirmi, us enganya. Haurem d’estar disposats a fer nous i més profunds sacrificis...però quin sacrifici més terrible i suïcida hi ha que suportar el jou de la bota espanyola?

Hem d’exigir dels nostres representants en aquests moments: fermesa, unitat i, també dignitat. I si no són capaços, el que no podem fer com a poble es mirar-nos-ho sense fer res, estar de braços plegats. La mobilització, ara, ha de mantenir-se constant i  permanent fins el dia de la Victòria. Pressionant, exigint, marcant pauta i l’agenda política d’aquest país. I com no hi ha res més savi i coneixedor de la nostra condició humana que la cultura popular, en aquests moments tinguem present aquesta cançó i fem-la realitat. Que així sia!

pa amb oli volem

pa amb oli volem.

pa amb oli volem,

si no ens el donen ,

si no ens el donen

ens el prendrem!

I no cal afegir més xerrameca.