03-09-2012

Cesk Freixas i Manuel de Pedrolo Tocats pel Foc

El darrer disc del cantautor penedesenc Cesc Freixas, ha volgut esdevenir un homenatge a l'escriptor Manuel de Pedrolo, Així, inspirat en l'obra pedroliana ha dedicat el seu quart àlbum a una de les seves novel·les: "Tocats pel foc"  ( 1959 ), Edicions 62 1976. El mateix cantautor assegura que li va cridar l'atenció un fragment d'un diàleg de l'obra:

- Hi ha res més indigne que ser explotat?

- Sí, explotar.

Tocats pel foc és una de les obres més humanes, sinceres i ideològiques de l'autor. És per aquest motiu que el cantautor Cesk Freixas ha decidit recuperar-la i convertir-la en el títol del seu quart disc: "per la vigència d'aquelles paraules, i per la memòria d'un dels escriptors més importants que hi ha hagut al nostre país".

El proper dissabte 8 de setembre, a les Cotxeres de Sants de Barcelona,  es realitzarà un Homenatge a Manuel de Pedrolo i es farà un recital del darrer disc de Cesck Freixas, Tocats pel foc. L'homenatge a l'escriptor independentista i el concert d'en Cesk Freixas s'emmarca dins la presentació de l' "Esquerra Independentista de Sants" amb activitats durant tota la jornada.

Al migdia (de 12 a 13, 30 hores), l'homenatge a Pedrolo consistirà en una xerrada "RADICALMENT, LA LLIBERTAT" a càrrec de la Fundació Manuel de Pedrolo amb la filla de l'autor de l'Aranyó, Adelais de Pedrolo, i Josep Poveda.  Un repàs biogràfic  de l’escriptor i el seu compromís amb la nostra terra, cultura, llibertat i justicia social. Una vida i obra al servei dels Països Catalans.  També es farà el passi del documental “Semblançad’un apassionat  Manuel de Pedrolo 1918-1990”,  Muntatge basat en la composició poètico-musical "Mai no és de nit" dels cantautors  Jaume Calatayud i Vicente Monera.

En acabat l'homenatge hi harà un vermut (13:30 h), seguit d'un dinar popular (14 h.).

A les 16 h. Quinto popular.

A les 18 hores, el CONCERT de CESK FREIXAS.

20 hores. Presentació de l'organització juvenil ARRAN

21 h. Concert de Pirat's Sound Sistem