22-07-2011

El valencià Xavier Vidal guanya el 6è Premi 7 Lletres, el premi literari i més coses

L'escriptor valencià Xavier Vidal Alemany ha guanyat la 6à edició del Premi literari 7 Lletres, dedicat a Manuel de Pedrolo i dotat amb 7.000 euros. La nit  del passat 9 de juliol  l’incomparable marc del castell de Concabella va acollir l’entrega del premi al guardonat per l'obra “Encara sort!”,en què reuneix set relats curts dedicats a l'atzar, "a aquelles coses de la vida que no saps perquè passen però que en un moment et canvien totalment l'existència", segons l’autor. La sort és el llaç d'unió dels set relats que exposen set casos d'atzar, sempre amb el número que dóna nom al guardó literari.   Xavier Vidal, valencià d’orígen, establert a Sabadell i periodista a Catalunya Ràdio, ha publicat anteriorment llibres com Un món a tres columnes o La partida del cagat. L'obra guanyadora, escrita en to humorístic i en el valencià natal de l'autor, serà publicada per Pagès Editors.   La vetllada  va aplegar unes 160 persones  que ompliren de gom a gom la sala d'actes del Castell. Durant l'acte d'entrega del guardó, conduit per l'actor Jaume Carbonell, varen prendre la paraula representants de les diverses entitats o institucions organitzadores del Premi com Adelais de Pedrolo, filla de l’autor i presidenta de la Fundació Manuel de Pedrolo; Adrià Marquilles, president del Consell Comarcal de La Segarra i alcalde de Plans de Sió; Josep M. Llobet, director del Centre Municipal de Cultura de Cervera i  Ramon Royes, alcalde de Cervera.  També intervingueren Carme Vidal, delegada a les comarques de Lleida del Departament de Cultura de la Generalitat o Albert Turull, director de l’Institut d’ Estudis Ilerdencs. La nit literària del Premi 7Lletres, una iniciativa de la Fundació Pedrolo, el consell comarcal de la Segarra i el Centre Municipal de Cultura de Cervera, es va celebrar al castell de Concabella amb la representació d'un fragment d’una obra de teatre de Pedrolo inclosa: “Pell vella al fons del pou”( 1957 ), dirigida per Joaquim Campanyà i  que va servir per culminar les activitats literàries organitzades en les últimes setmanes en diverses localitats de la Segarra.