19-10-2006

La Fundació Pedrolo participa en un munt d’activitats en favor de l’autor de l’Aranyó en els mesos precedents a la seva constitució

Just fa un any que la nostra Fundació ha començat a caminar i ja hem participat en un munt d’activitats. Entre novembre i desembre varem tenir la satisfacció de col·laborar en la representació de l’obra teatral “Sóc el defecte” a l’Espai Brossa, Barcelona. La reestrena d’aquesta obra va comptar també amb la co-organització de l’Agrupació per la Investigació i Experimentació Teatral (AIET). Una representació dirigida per Joan Mª Gual i versionada per Jordi Coca. Les representacions varen anar seguides d’una sèrie d’activitats, com taules rodones i conferències sobre l’obra pedroliana. També hem participat en un seguit d’actes en homenatge a Manuel de Pedrolo, conferències i xerrades, com els de Sant Cugat del Vallés –organitzat per Terra Dolça-, o a Sabadell, dins les activitats preparades per Sant Jordi pel Moviment Popular de Sabadell.Com a més destacat cal remacar l’organització per primera vegada del Premi Literari 7 Lletres, en homenatge a Pedrolo, organitzat pel Consell Comarcal de La Segarra, el Centre Municipal de Cultura de Cervera i la nostra Fundació, durant els mesos d’abril i maig passat (http://www.7lletres.org). Un event cultural per diverses poblacions segarrenques que va suposar la mobilització de moltes entitats culturals, del món educatiu i associatiu de la comarca. Les Bases de la segona edició seran fetes públiques durant el proper mes de gener. Esteu atents, doncs, els interessats. A la pàgina de 7 Lletres i aquí mateix en donarem informació.

De les activitats emmarcades dins del Premi Literari 7 Lletres mereixen una atenció principal les següents:-Itinerari poètico-musical pel centre de Cervera: lectura de poemes de Manuel de Pedrolo acompanyats de música, a càrrec dels alumnes del Conservatori de Grau Mitjà de Cervera i dels Instituts de Secundària de Cervera.Aquesta activitat suposà la descoberta de diferents indrets d’interès de Cervera a la vegada que va donar a conèixer una de les vessants més desconegudes, la poesia, de l’escriptor segarrenc.-Pedrolo i la novel·la negra. Conferència sobre aquest importantíssim gènere conreat per Pedrolo.-Fòrum de discussió. Debat “Pedrolo: un independentista del segle XXI?”. Taula rodona i debat sobre l’actualitat del pensament i compromís politic de Pedrolo. Comptà amb la col·laboració inestimable de Lluis Mª Xirinacs, Agustí Soler, escriptor i activista independentista i la participació del públic  assistent.- Debat Conferència. Recuperem Pedrolo. Un debat sobre la visió general de l’obra pedroliana amb Antoni Munné, Xavier García, Isidor Cònsul i Vicenç Estruch. Projecció del documental “Manuel de Pedrolo amb el temps obert”.-Cinema-fòrum. “M’enterro en els fonaments”. Passi de la pel·licula guió de Josep Mª Forn, segons novel·la del mateix nom de M. de Pedrolo.-Teatre cabaret. “Pedrolo, recoregut per 7 fragments de l’obra de Manuel de Pedrolo”. A càrrec d’alumnes de secundària de la Segarra i la Companyia CEC.- I el multitudinari sopar d’entrega dels Premis 7 Lletres a les Pallargues, el passat 27 de maig. El primer premi, amb una dotació de 7.000 €, va recaure a en Miquel de Palol, per la seva obra “El lleó de Böcklin i altres contes”.Remarcable fou  l’ exposició “ Manuel de Pedrolo...o la paraula feta imatge. Recull de poesia concreta” que es va poder veure al Museu Comarcal de Cervera des del mes d'abril i fins el passat 1 d'octubre. Una exposició de 62 textos visuals  i collages (època negra i roja) realitzats per Pedrolo amb un recorregut per la seva evolució en el camp de la poesia. Una vessant creativa de l’escriptor de L’Aranyó que pocs coneixen. A començaments d'any nou es molt probable que portem l'exposició a la capital de les Terres de Ponent, notícia de la qual en donarem l'oportú avís.