31-05-2008

L'advocacia i el país perden un home d'una gran talla moral: Sebastià Salellas

Sebastià Salellas fou un conegut i popular advocat empordanès que ha mort el passat 28 de maig als 59 anys a l’hospital Clínic de Barcelona a causa d’una malaltia hepàtica que se li havia complicat els últims dies. Entre altres casos, Salellas havia portat la defensa de molts dels independentistes detinguts en l’operació Garzón del 1992 i va ser també l’advocat que va representar, arran d’aquest cas, els que finalment van arribar fins al Tribunal Europeu de Drets Humans d’Estrasburg per denunciar les tortures que havien rebut; un judici que va guanyar, ja que va aconseguir que l’Estat espanyol fos condemnat per primera vegada per aquest motiu. També va ser el defensor d’Antoni Guirado, un dels condemnats pel segrest de Maria Àngels Feliu, i dels quatre imputats de l’anomenat "comando Dixan". Més recentment, juntament amb el seu fill Benet, van assistir els acusats per la crema de fotos del rei a Girona. Salellas, de profundes conviccions marxistes, i d’arrels cristianes, havia anat evolucionant el seu pensament fins a posicions clarament independentistes i ha estat un destacat defensor dels drets humans i dels moviments socials alternatius. Llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona, Salellas havia aconseguit una gran notorietat pública, especialment a Girona, ja que en la seva dilatada trajectòria professional havia intervingut en nombrosos casos de gran impacte mediàtic en defensa dels col·lectius més desafavorits. Salellas, que compartia el bufet d’advocats amb el seu fill Benet, col·laborava amb diverses organitzacions de defensa dels drets humans i dels drets legals dels acusats, combinava actualment l’advocacia amb la docència com a professor de Dret Penal a la Universitat de Girona.

La Fundació lamenta la pèrdua de tan insigne professional compromés amb una societat més justa i lliure i persona d'una talla moral molt alta.