04-04-2008

Els Jocs literaris d'en Jesús M. Tibau

Una iniciativa particular com un blog, de vegades amaga agradables sorpreses i ens ofereix informació força interessant, producte d'una tasca  constant de recerca i creació. És el cas del blog de l'escriptor tortosí -i coordinador del Club de Lectura de la capital de les Terres de l'Ebre- Jesús M. Tibau. El blog s'anomena "Tens un racó dalt del món" i ja té un any de vida. És dedicat íntegrament a la literatura. Hi podreu trobar comentaris de llibres, hàbits de lectura, anècdotes, notícies literàries i en general tot allò relatiu a la cultura a les Terres de l'Ebre com d'arreu. Molt complet i constantment actualitzat.

Una lectura periòdica a aquest blog és del tot recomanable. Dins del blog també hi trobarem uns interessants i divertits JOCS LITERARIS on participar mensualment. Cada dimecres Jesús M. Tibau proposa un joc literari que a finals de mes sorteja premis entre tothom que els hagi encertat. A major nombre d'encerts, més probabilitats, i qui els encerta tots rep números extres.

Aquest mes d'abril els Jocs Literaris del blog d'en Jesús M. Tibau són dedicats a Manuel de Pedrolo. La nostra Fundació oferirà un lot d'obres pedrolianes al guanyador. El termini màxim per a participar-hi aquest mes és el 5 de maig.

A Jesús M. Tibau li agraim que dediqui aquest mes a Pedrolo. Però encara li agraim més que com ell mateix confessa, essent un adolescent, mentre incrementava el seu plaer per la lectura, va escollir en aquella època a Pedrolo com el seu autor predilecte.

Animeu-vos a participar en aquests Jocs literaris, són un bon entreteniment, i a la vegada us ajudarà a endinsar-vos en l'apassionant món de la lectura. Si voleu saber la primera pregunta d'abril dedicada a l'obra Pedroliana, cliqueu aquí.

Jesús M. Tibau ha publicat -per ara- tres obres; tres reculls de relats: Tens un racó dalt del món (2001), Postres de músic (2005) i El vertígen del trapezista (2008). A més, ha col·laborat amb altres autors en obres com: L'angoixa del retratista, El brogit de l'Ebre, Contes coordinats, L'altre Nadal, Estius a l'Ebre o Que no torni i altres contes. Ha rebut gairebé una quinzena de premis literaris.

Fotografia: portada d'El vertígen del trapezista, Cossetània (2008) la darrera creació literària de Jesús M. Tibau.