14-03-2007

Sabadell homenatja a Manuel de Pedrolo

Seguint el cicle d'homenatges a autors catalans, encetat el passat desembre amb l'il·lustre Joan Oliver; la  CAL de Sabadell, la CUP, la Fundació la Mirada i la revista Ordint la Trama organitzaren el passat 14 de març un sentit Homenatge a l'escriptor independentista Manuel de Pedrolo. A l'acte assistiren Adelais de Pedrolo, filla de l'autor i presidenta de la nostra Fundació i Anna Moreno, llicenciada en filologia catalana i estudiosa de l'obra pedroliana. Anna Moreno, que actualment està elaborant la seva tesina sobre la Censura en l'obra de Manuel de Pedrolo, va oferir una excel·lent conferència sobre les conseqüències de les tisores de la censura en l’obra pedroliana, sobretot, en les primeres edicions, moltes de les quals no veièren la llum fins passats 20 anys de ser escrites.

En una sala d’actes del Casal Pere Quart, plena de gom a gom, Adelais de Pedrolo va oferir una visió del seu pare molt humana i personal, farcida d’anècdotes que confirmaven l’insubornable caràcter i la coherència exemplar de l’escriptor amb el seu pensament al llarg de la seva vida. Paral·lelament a l’acte, hi hagué una petita exposició-mostra de més de 70 títols de Manuel de Pedrolo, la majoria primeres edicions, ampliament comentada per uns curiosos i entusiastes assistents.

Des de la Fundació reconeixem i aplaudim l'esforç que s'està desenvolupant des d'aquestes entitats i sectors populars en defensa de la cultura catalana, que supleix -per vergonya dels sabadellencs i sabadellenques- la manca de política i suport de l'Ajuntament a la nostra pròpia cultura i autors.

A la fotografia, d'esquerra a dreta: Anna Moreno, Adelais de Pedrolo i Narcís López que donà la benvinguda a l'acte en nom de les entitats organitzadores. Foto: JP