08-03-2013

Per dignitat, el 9 de març enllaça't pel català

Més de sis-centes entitats d'arreu dels Països Catalans han signat un Manifest "Enllaçats per la llengua" .  Una proposta nascuda a les Illes enfront dels intents de minoritzar el català a les escoles i les Administracions públiques, és avui una expressió que ens convoca a la unitat en la defensa de la llengua que ens és pròpia, més enllà de les Illes, també a la Franja, a la Catalunya Nord, al País Valencià i al Principat de Catalunya.

Enfront dels atacs contra la llengua catalana arreu dels nostres territoris, orquestrats principalment pel Partit Popular, les entitats signants d’aquest manifest, entre les quals també la nostra Fundació, ens refermem en la lluita per aconseguir el plens drets lingüístics i el dret irrenunciable a poder viure plenament en la llengua pròpia d’aquest país, defensant polítiques lingüístiques d’equitat que passen per avançar en la normalització de l’ús i el coneixement de la nostra llengua, per fer present el català a les Administracions, a l’escola , als mitjans de comunicació, etc., i per fer del català la llengua comuna, vehicular i de cohesió social. Tot denunciant les agressions i atacs com l’anomenada Llei Wert.

Així, doncs, el dia 9 de març hi ha convocada  una jornada general d’acció per la llengua, amb mobilitzacions enllaçades i simultànies arreu dels Països Catalans.A Perpinyà, Girona, Barcelona, Castelló, València, Eivissa, Palma,

Les entitats que signem creiem que ara és el moment d’una gran resposta general en tot l’àmbit de la nostra comunitat lingüística. El 9 de març són convocades a moltes ciutats actes reivindicatius. Consulta l'activitat prevista a la teva ciutat accedint al web de la campanya.