29-11-2012

L'obra pedroliana vista per alumnes de secundària

Recomanem una interessant exposició sobre l'obra pedroliana vista per alumnes de secundària que es pot visitar des del passat 19 de novembre i fins el 31 de gener al CRAI Biblioteca del Campus de Mundet (Barcelona).El curs 2011-2012 l’institut Bernat Metge de Barcelona va programar un seguit d’actes al voltant de l’escriptor Manuel de Pedrolo dins el marc  “La biblioteca escolar: puntedu, espai de coneixement i aprenentatge” (Programes d’Innovació Educativa). Com a activitat central va destacar l’exposició Manuel de Pedrolo, abans i ara organitzada des de la biblioteca per la professora de llengua i literatura catalanes del centre i professora associada de la UB Anna M. Moreno Bedmar, que va comptar amb el suport dels alumnes de 4C d’ESO. L'exposició és organitzada pel Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i el Centre de Recursos per a l'Aprenentatge i la Investigació de la Universitat de Barcelona. Coordinat per les professores Anna M. Moreno i Anna Díaz-Plaja.La mostra que es presenta al CRAI Biblioteca del Campus de Mundet intenta recrear l’esperit original del projecte amb les petjades vermelles que guien el visitant en el recorregut pels diferents espais de l’institut: vestíbul, passadís de les oficines, biblioteca, aparadors i suros del primer i segon pis.El contingut de l’exposició està dividit segons els gèneres que conreà l’autor de la Segarra, indicat mitjançant gomets de colors. En total es presenten una vuitantena d’obres, gairebé totes primeres edicions, que pretenen ser un tast per conèixer l’àmplia obra pedroliana. Es fa especial esment a la literatura juvenil, amb diferents edicions de Mecanoscrit del segon origen (1973), la novel·la més llegida pels joves, Trajecte final (1974), Mossegar-se la cua (1968), Domicili provisional (1956) i altres obres.Així mateix, s’exposa un seguit de material complementari: la guia de l’exposició, les propostes didàctiques per als alumnes del centre que van visitar l’exposició, cartells publicitaris i el treball realitzat pels alumnes de 4t d’ESO el “Feisbuc de Manuel de Pedrolo”.       Programa de l'exposició  (descarrega-te'l)