14-01-2008

1r CONCURS DE FOTOGRAFIA FUNDACIÓ MANUEL DE PEDROLO

És un goig poder comunicar l’engegament d’una nova iniciativa de la Fundació Manuel de Pedrolo: el "Concurs de Fotografia Fundació Manuel de Pedrolo", del qual us n' informem a continuació de les bases i característiques del concurs.

Abans però, esperant que la iniciativa del concurs fotogràfic desperti el vostre interès i/o curiositat, us volem dir que la Fundació afegeix una nova activitat per la qual esperem contribuir en el foment d’aquest autor català universal, Manuel de Pedrolo. I ho fem com un nou repte, tot gosant de fondre literatura, obra literària, amb fotografia: paraula i imatge, tècnica i estil narratiu amb tècnica i art visual. I proposant com a temàtica del concurs els títols de les obres pedrolianes. Cent vint obres per escollir. Cent vint títols d’una riquíssima varietat i creativitat, expressivitat; tot uns poemes fets imatge amb noms tant suggerents i vius que per sí mateixos són dignes d’estudi: Acte de Violència, Baixeu a rècules i amb les mans alçades, Balanç fins a la matinada, Aquesta matinada i potser per sempre, Des d’uns ulls de dona, Es vessa una sang fàcil, La mà contra l’horitzò, Les finestres s’obren de nit, Si són roses floriran, M’enterro en els fonaments, Pols nova de runes velles, Unes mans plenes de sol,... etc.

Igual que en altres iniciatives que estem impulsant o hi col·laborem ( Premi Literari 7 Lletres, col·lecció Muixeranga d’edicions El Jonc o el foment i represa de representacions del teatre pedrolià) amb aquest Concurs de Fotografia ens agradaria apostar pel gust a la lectura, guanyar nous lectors per a la nostra literatura i, si pot ser, a més, per l’obra de Manuel de Pedrolo, encara millor. És, en certa manera, un homenatge a aquest escriptor imprescindible de la nostra literatura contemporània. I en reivindicar-lo a través de la fotografia volem trencar una llança en favor d’altres tècniques artístiques i comunicatives, en aquest cas l’art de la fotografia. Des de la Fundació Pedrolo estem convençuts que entre tots i totes: els col·laboradors, patrocinadors i sobretot, amb aquells i aquelles participants a través d’aquest Concurs i en les successives edicions se’ns obre un nou món que aprendre. Fusionant literatura i fotografia serem capaços d’obrir-nos a nous horitzons, nous llenguatges, noves fronteres.

Us animem a traspassar-les.

Dues dates importants: El proper 19 d’abril de 2008, a la sala d’actes del Teatre Municipal de Palafrugell, dintre de les jornades "Sant Jordi a Palafrugell", es farà públic el Veredicte del jurat i es comunicarà als finalistes i guardonats.

L’entrega de premis es farà el dia 31 de Maig de 2008 en un acte públic dintre de les activitats culturals del "Premi Literari 7 Lletres" on s’exposaran les obres finalistes i una selecció de les obres participants, al Museu de Guissona (La Segarra). L’exposició restarà oberta 30 dies.

Per qualsevol consulta o contacte amb la Fundació relacionat amb el Concurs de fotografia: fotografia@fundaciopedrolo.cat

LES BASES DEL CONCURS: Us les podreu descarregar en pdf clicant aquí